gAdIs ChOcOlAtE


no tittle..
02 July 2013. By Nur Adila .
yo..!!  what’s up guys? i’m adila samsudin… Assalamualaikum.. :D apa khabar orang kampung? sudah lama tak berjumpa, minta-minta semuanya didalam sihat sejahtera.. =D baik kata-kata alauan dila dah bagi, so now dah sampai masanya untuk dila mulakan isi yang seterusnya..hari ni, pagi ni, detik ni, saat ni dila nak cerita tentang…………………………..urmmmmm….tentang apa ye.. hah…!!!actually dila tak de tajuk but jari ni hah gatal sangat nak menaip.. L dila nak cerita pasal dila bagi pandangan dila dekat kawan dila lah… dila bagi pandangan tentang cinta sebab semalam dia tanya dila pasal cinta..so, dila nak bagi tahu korang apa yang dila kongsi dengan dia mana lah tahu kan korang pun boleh kongsi pandangan korang pulak ke..kan3…??

semalam dia tanya dila tentang cinta..sejuujurnya dila ni tak de pengalaman dalam bercinta…sebab dila ni bukan yang jenis mudah cinta and couple ni but kalau suka-suka tu adalah…normal lah kan..??*jujur* macam ni setelah sebulan dila tak on fb, skype, twiiter, dll.. rupa-rupanya ada kawan dila hantar PM dekat dila..sebenarnya dan sejujur-jujurnya dila bukan kenal pun orang yang tanya dila tentang cinta tu.. dia add dila, dila just approve je..tiba-tiba je dye PM dila dan tanya dila apa pandangan dila tentang cinta..nak tahu dila kongsi pandangan dila apa dengan dia?? check it out… !!


Pandangan dila tentang cinta :

1. Bila kamu  sayang seseorang  kamu  akan biar dia memilih dan terima apa jua pilihan dia tapi bila kamu  cinta atau suka seseorang kamu  akan setia menunggu dia dengan tulus dan ikhlas..

2.  Kalau dila, dila akan mencintai dia dengan sederhana . seperti  kata kayu kepada api yang menjadikan dia abu aku ingin mencintai dia dengan sederhana..faham tak maksud dia?

3.  Permulaan cinta kita biarkan orang yang kita cintai menjadi diri sendiri  kita tak perlu ubah apa-apa  pun kalau tidak nampak sangat kita tak mencintai dia seadanya.

4.  Percintaan  itu tugu kasih sayang yang kukuh, kolam persahabatan yang teguh,  gunung setiakawan yang utuh,  sungai kebahagiaan yang teduh,  bersama susuri arus gelombang  semua tu kena luahkan bukan nak kena tunggu dia faham sendiri.

5.  Jadilah seperti pelayar yang pandai membaca bintang untuk di jadikan petunjuk kerana kalau kita pandai membaca bintang, sesatlah kita ditengah laut pun kita akan pandai cari jalan pulang.

ni  je lah pandangan dila tentang percintaan..dila ni bukan lah superb sangat dalam bab ni..ni je lah yang mampu dila kongsikan dengan kalian semua.sekian….
J


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post